El juny de 2010, coincidint amb el 62 anivesari de la marxa de Pablo Palazuelo a París, la Fundación Juan March, conjuntament amb la Fundación-Museo Jorge Oteiza, presentava una exposició que s’ocupava dels gairebé vint anys que Palazuelo va passar a la capital francesa i que resultarien cabdals en la seva obra ja que durant aquest període adoptaria el llenguatge abstracte i geomètric present en la seva producció posterior. El catàleg inclou el centenar d’obres, moltes inèdites, exposades a la mostra, textos del comissari, Alfonso de la Torre, i poemes de l’artista que omplien les pàgines dels seus quaderns.
Aquest catàleg recull la trajectòria de l’artista Eduardo Arroyo, considerat un dels mestres de la figuració crítica a Espanya, publicat amb motiu de l’exposició presentada al Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid el 1998. Aquí no només es presenta la seva obra pictórica i escultòrica, sinó també totes les escenografies per a teatre i òpera (moltes d’elles inèdites) en què Arroyo va treballar a partir dels setanta. Amb textos d’autors com Calvo Serraller, Gilles Aillaud o Miguel Zugaza.
Catàleg de l’exposició antològica de l’Equipo Crónica que va tenir lloc al Centro de Arte M-11 de Sevilla el 1975. Amb disseny i coordinació d’Alberto Corazón, aquest interessant volum es divideix en dues seccions ben diferenciades: una dedicada al text que inclou una breu cronologia, un recull d’articles apareguts en premsa i assaigs d’autors com Tomás Llorens o Valeriano Bozal, i l’altra, on podem veure les obres presentades a la mostra.
L’exposició Andy Warhol. From A to B and back again, que va tenir lloc al Whitney Museum of American Art de Nova York (2018), examinava en la seva totalitat l’obra d’un dels artistes americans més identificables i influents, Andy Warhol, qui va entendre el poder creixent de les imatges en la vida contemporània i va ampliar les fronteres del que entenem per art, experimentant amb tècniques artístiques no tradicionals. El catàleg publicat amb motiu de la mostra inclou assaigs d’eminents acadèmics i artistes contemporanis com Barbara Kruger que aborden temes diversos, alguns vigents encara avui en dia.
Imprescindible publicació que permet conèixer l’obra d’un creador que va desenvolupar la seva tasca no només en l’àmbit de la pintura, sinó que també produiria artefactes, ceràmica, escenografies i catifes. Aquest catàleg, editat l’any 2004 pel Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía i la Fundación Azcona, i per iniciativa, fa més de trenta anys, del pintor Fernando Zóbel, reuneix les més de cinc-centes obres realitzades per Millares amb abundant documentació i textos d’Alfonso de la Torre.
Catàleg monogràfic publicat el 1999 amb motiu de les exposicions que la ciutat de Milà va acollir simultàniament en diverses localitzacions per a commemorar el centenari del naixement de Lucio Fontana, i que tenien com a objectiu presentar la rellevància de l’artista, qui el 1930 va ser el primer en exposar escultura no figurativa a Itàlia i qui posteriorment va fundar el moviment de l’espacialisme.
Aquest volum, escrit per Ricard Mas i editat el 2017, analitza de manera àmpliament documentada el lligam del figuerenc amb la ciutat de Barcelona; revisa, d’una banda, l’obra de Dalí i de l’altra, les seves experiències i relacions amb determinats sectors de la societat barcelonina. En aquest context, cal esmentar les pàgines que l’autor dedica a la Fundació Suñol i a la peça de l’artista que forma part de la Col·lecció Josep Suñol.
Aquest catàleg, que editaven les tres institucions implicades en el projecte de l’exposició Alighiero Boetti. Estrategia de Juego (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Tate Modern i MoMA) al 2011, conté les més de cent obres que composaven la mostra, sobre la trajectòria de l’artista en la seva totalitat. Inclou, a més, textos dels comissaris Lynne Cooke, Mark Godfrey i Christian Rattemeyer així com d’altres autors, i una entrevista amb Boetti.
Amb motiu del centenari del naixement de l’artista, la Fundació Joan Miró celebrava en 1993 una completa exposició antològica on s’exposaven les seves obres més significatives des dels seus inicis figuratius, i en que es podien veure tots els períodes i sèries en les que Miró va treballar, plasmades en aquest catàleg juntament amb assaigs de Robert Lubar, Christopher Green i Rudi Fuchs i textos breus de Chevalier, Sweeney o Lenz, entre d’altres.
L’any 2004 el MACBA dedicava una exposició retrospectiva a l’informalista Antoni Tàpies comissariada per Manuel J. Borja-Villel. Aquest n’és el catàleg resultant, que inclou un recull d’assaigs i fragments d’autors com Bozal, Guilbaut, Cirlot, Tapié o el propi Tàpies, on s’aborden qüestions com la materialitat o la identitat i en els que es fa palesa la complexitat de l’artista.